TOSCHI:
Toschi L. (2011), La comunicazione generativa, Milano, Apogeo
Anichini A. (a cura di) (2014), Digital writing: nel laboratorio della scrittura, Milano, Apogeo
Per i non frequentanti Integrare con:
Communication Strategies Lab (2012), Realtà aumentate. Esperienze, strategie e contenuti per l'Augmented Reality, Milano, Apogeo
SBARDELLA:
- Toschi, Pandolfini, Sbardella, Simonetta (2016), La comunicazione sostenibile per lo sviluppo rurale. Socialità, innovazione, paesaggio, Sant'Arcangelo di Romagna, Apogeo
- Briggs, Burke (2010), Storia sociale dei media. Da Gutenberg a Internet, Bologna, Il Mulino
- Ricciardi (2010), La comunicazione. Maestri e paradigmi, Roma-Bari, Laterza
Learning Objectives
Students will gain skills on:
1. the methodology to design communicative contents;
2. the practices related to the interactive, multimedia production with particular attention to the way in which individuals interact with texts and grammars.
Prerequisites
none
Teaching Methods
Lectures
Further information
None
Type of Assessment
Writting and oral exam
Course program
The course explores the concept of generative communication, focusing in particular on the theories and practices of communication strategies.